본문 바로가기
音/魂, 두드리는

Diamanda Galas - Gloomy Sunday

by 알려하지마 2010. 2. 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

  Diamanda Galas - Gloomy Sunday 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sunday is gloomy

 My hours are slumberless
Dearest, the shadows I live with are numberless 
Little white flowers will never awaken you
Not where the black coach of sorrow has taken you
Angels have no thought of ever returning you 
Would they be angry if I thought of joining you


Gloomy Sunday

 


우울한 일요일


나의 시간은 헛되이 떠돌았네요
나와 오래 함께한 깊은 어둠
하얀 꽃들도 당신을 깨우지 못하겠지요
슬픔으로 가득차있는 검은 마차가 당신을 어디로 데려갔는지
그런 이야기는 해주진 않을 거여요
천사들은 다시 그대를 돌려주지 않겠지요
내가 당신 곁에 머문다면 천사들은 화를 낼까요


우울한 일요일

 

 


Gloomy is Sunday

 

With shadows I spend it all
My heart and I have decided to end it all
Soon there'll be candles and prayers that are sad
I know, let them not weep, let them know I'm glad to go
Death is no dream, for in death I'm caressing you 
With the last breath of my soul I'll be blessing you


Gloomy Sunday

 


우울한 일요일


나는 어둠의 그림자들과 하루를 보냈지요
내 마음은 이제 나의 모든 것을 끝내려해요
이제 곧 이곳은 촛불과 기도하는 이들이 있겠지요
하지만 아무도 슬퍼하지 않기를 바래요

나는 기쁘게 떠날테니까요
죽음이란 건 꿈이 아니지요
죽음 안에서만 나는 비로소 당신을 사랑할수 있을 거여요
내 영혼의 마지막 호흡으로 당신을 축복할께요


우울한 일요일

 

 


Dreaming

I was only dreaming
I wake and I find you asleep in the deep of my heart, dear 
Dreaming, it was lonely dreaming
I felt my heart melt when I dreamt that we two were apart 
Far apart, far apart, far apart
Darling, I hope that my dream never haunted you
My heart is telling you how much I wanted you 

 
Gloomy Sunday

 

 

꿈을 꾸는

나는 그저 꿈을 꾼거지요
깨어나 당신이 내 마음 깊은 곳에서 잠들어 있다는 걸 알았어요
내 꿈이 당신을 괴롭힌건 아니었기를 바래요
내가 얼마나 당신을 간절히 원하고 있는지

내 마음이 속삭이네요

 

우울한 일요일

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

' > 魂, 두드리는' 카테고리의 다른 글

Apocalyptica / Reflections (Album)  (0) 2010.02.28
Apocalyptica / Cult (Album)  (0) 2010.02.25
Notre Dame de Paris 中, Belle  (0) 2010.02.22
Ray Charles - Am I Blue  (0) 2010.02.12
Nina Simone / Wild Is The Wind  (0) 2010.01.24